کریمی: فرکی ناگفته‌ها را به خودم بگوید/ بعد از ۲۲ سال داوری به کجا رسیدم؟
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 خبرگزاری فارس: کریمی: فرکی ناگفته‌ها را به خودم بگوید/ بعد از ۲۲ سال داوری به کجا رسیدم؟

 

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد خداحافظی‌اش از داوری گفت: بحث خداحافظی‌ام از داوری، فیلم هندی نیست. من از داوری کنار کشیدم حتی لباس‌های داوری‌ام را به یکی از داوران رده پایین که لباس داوری نداشت دادم. من با اینکه 4 سال دیگر می‌توانستم داوری کنم اما ترجیح دادم از داوری کنار بروم زیرا بعد از خط خوردن از فهرست داوران بین‌المللی انگیزه لازم را نداشتم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه از فهرست داوران بین المللی کنار گذاشته شدم، اشتباهات من بیشتر به چشم می‌آمد. اشتباه من در دیدار فولاد و ذوب آهن آخرین اشتباهم در داوری نبود و ممکن بود باز هم اشتباه کنم. بنابراین دیگر نمی‌خواستم در داوری بمانم زیرا داوران بین‌المللی وقتی از فهرست کنار گذاشته می‌شوند مانند بازیکنی می‌مانند که نیمکت نشین می‌شوند.

کریمی در مورد صحبت‌های حسین فرکی علیه خود نیز گفت: من داوری نیستم که اهل شکایت باشم. در فرودگاه اهواز هم به حسین فرکی گفتم که چه چیزی از من می‌داند که او گفت از اطرافیانم حرف‌هایی شنیده است. اینگونه برخورد درست نیست. اگر فرکی چیزی از من می‌داند شفاف و صریح آن را بگوید یا حداقل خودم را کنار بکشد و بگوید پشت سرت این حرف‌ها را می‌زنند. یا من می‌توانم از خودم دفاع کنم یا نمی‌توانم اما اینگونه مبهم صحبت کردن درست نیست. فرکی مربی بااخلاقی است و شاید چون در آن مسابقه اشتباه من خیلی به چشمش آمده آن صحبت‌ها را کرد. بهتر است فرکی اگر از من چیزی می‌داند حداقل به جمع امینی آنها را بگوید. من در اهواز هم به فرکی گفتم که فردا از داوری خداحافظی می‌کنم.

کمک داور بین‌المللی سابق فوتبال در مورد اینکه دلیل اصلی خداحافظی‌اش چه بوده گفت: وقتی از لیست بین‌المللی کنار می‌رویم دیگر انگیزه لازم را نداریم آن هم وقتی می‌بینی داورانی که از تو ضعیف‌تر هستند در لیست بین‌المللی قرار دارند. اکنون هم لیست داوران بین‌المللی اعلام شده و چند داور از این فهرست خارج شده‌اند. این مسئله برای آن داوران هم ناراحت‌کننده است. من 22 سال داوری کردم به کجا رسیدم؟ که بخواهم 4 سال دیگر داوری کنم. از همه ممنونم و از هیچ کس هم گله و شکایتی ندارم. فقط همانطور که گفتم از علی دایی عذرخواهی می‌کنم.

وی در مورد اینکه در آن دربی چه اتفاقی افتاد گفت: آن شب و پس از پایان مسابقه من به خانه سعید مظفری‌زاده رفتم یکی از اهالی رسانه که کارشناس تلویزیونی هم هست با من تماس گرفت و گفت به خاطر اشتباهت عذرخواهی نکن. من هم این کار را کردم در حالی که اشتباه کردم باید اشتباهم را قبول می‌کردم.

بعد از آن اتفاق علی دایی بارها من را دید اما هیچ وقت در مورد آن صحنه صحبتی با من نکرد و همواره برخورد محترمانه‌ای با من داشت. هواداران پرسپولیس هم همانگونه رفتار کردند. به همین خاطر نسبت به دایی و هواداران پرسپولیس احساس بدهکاری می‌کردم. اکنون هم دیگر از داوری رفته‌ام و دیگر جز موفقیت برای جامعه داوری و اهالی فوتبال حرفی ندارم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان